Gud, bjud mig på en fika.

VAFAN!? Spotify byter låt, bara sådär. JAG KANSKE VILL TRÖSTA MIG I SORGLIGA LÅTAR ISTÄLLET FÖR ATT BLI AVBRUTEN AV JÄVLA MYSMUSIK !! OK?! Gash, do you have to do evrything 'round here?

Dö.

Jag hade stolt och nyttigt begivit mig ut på stan med längskidströtta ben för att köpa mig förnödigheter.
Och det gjorde jag, men en aning fattig (och om jag ska vara ärlig lite snål också) så tyckte jag att
det blev lite dyrt också. Jag hade trots allt unnat mig själv nya stålsträngar till basses gitarr som
jag ska få låna och spela på. Strängade hela gitarren, och stämningen gick också bra. Tiiiiiiiiills....
Jag kom till den lilla lilla fingermördande e strängen. Den bara satt där, helt oskyldig, och väntade att få lyckligt
passa ihop med de andra strängarna i en fin stämma. Så jag tänkte att jag skulle ge den ett varmt
välkomnande till den gitarr den kommer sitta fäst vid. När jag vred upp den, sprack den.


Den släppte greppet. Bara hängde där. Var till och med nära att snärta till mig i ansiktet.
VAFAN?! JÄVLA SKIIIIT DOM KOSTADE 200 SPÄNN OCH JAG ÄR BARA VAN VID NYLONBAJSSTRÄNGAR.
Det är väl därför e strängen sprack (ge mig ett bättre ord?) och jag dog, en liten bit, inuti.
Jag hade för bråttom, var för ivrig. Som alltid har varit min livs visa. Jag vred den för snabbt.

Så nu blev jag sådär ledsen som man blir när man blir besviken, när man bara vill gå och lägga sig i en säng
Eller sitta vid datorn i evigheter och sjunka in i nåt annat.

Ok, så allvarligt var det inte!
Men endå, fan!
gitarren hade blivit så vacker med
sina nya guldfärgade strängar mot svart
som expediten hävdade skulle ge ett varmt och mjukt ljud <3


Är iaf tacksam över att Hanna och Anton följde mig på vägen hem
och hannas grupptips på fb! :D
Bara för att vara lite mer optimistisk :D

See ya dudes! :D




Säkert! - Någon gång måste du bli själv

Kommentarer
Postat av: Inget internet i lägenheten, jag får damp

Fyfan, det gör ont i mig när jag läser om dina strängbekymmer, been there :/



Nästa gång går det ! <3 tihi

2010-03-17 @ 12:45:05
URL: http://fridaingetvallinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0