Jag läste i en tidning

Jag läste i en fin liten tidning att människor som har fler hobbys och är engagerade i fler saker under fritiden dricker mindre alkohol och/eller känner inget sug till att förtära drycken. I kontrast med detta hade de frågat de som ville dricka och fått svaret att man gjorde det ofta för att slippa känna diverse jobbiga känslor, eller att festa bara för att festa.

jag vet inte riktigt om detta stämmer såklart. inte heller vet jag om det stämmer att mitt avskalade sug för alkohol också beror på detta. Jag tycker överhuvudtaget att det skönt. Att liksom, inte dricka. Oftast. Ibland.
Men det kanske beror mer på min passivitet, som jag inte riktigt har utforskat roten till än.

Jag vill bara säga förlåt till de jag kanske har/kommer göra besvikna, och säga att det aldrig beror på er!
Men det sagt ser jag framemot helgen.
puss!
Neon Indian – Should Have Taken Acid With You
The Stone Roses – I Wanna Be Adored
Dead Disco – Automatic

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0