Vågar väger olika

Hej hej cyberspejz.
igår hade jag kör, klipptid, och en finfin kväll
med Julia och Lars
De bjöd på paj, kladdkaka,
Rocky Horror Picture Show
och en massa skratt och typ
en allmän varm känsla i magen,
så bra är det att hänga.
Kören gick dessutom bra denna gång
och jag tycker så mycket om att kunna
hålla på med det fortfarande.
(Även fast jag stakar mig)
.
OCH KLIPPNINGEN VAR TYP GÅVAN FRÅN OVAN
seriöst, har inte klippt mig på två år,
och frisören tar bort cirkus fyra centimeter
plattat, sprejat, moussat, kammat, spinnat helveteshår.
.
men aa, jag jobbar också ju.
Det är extremt upskattat.
och jag kommer på mig själv (fortfarande)
med att stå, sitta, ligga och le för mig själv
för det är saker som gör mig så glad
men
.
så kommer det där tysta
upp till ytan
och jag vet så väl att jag väntat länge på det
nåt sorts beslut.
ett svar är en fråga som försvinner
och jag är förkrossande medveten
om hur mina frågetecken tas bort
dom skjuts ut till marginalerna
och upphör 
kanske
helt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0