Färdfärdig

Ligger med katta i sängen och lyssnar på musik
Rage against the machine, å.
Gillas gillas gillas. Men det är kanske inte den bästa sovmusiken, erkänner jag.
.
Så här är det att ibland blir jag rädd
Inte för hur mycket livet har att erbjuda
Utan för hur mycket liv som bor inuti mig.
Ibland tror jag att jag ska brinna upp
Eller rättare sagt
Jag vill brinna upp
Allt som bor inom mig blir för mycket och jag vet inte hur jag ska hantera

allt jag känner och vill göra till varje cell i min kropp.

Som musik.

Musik musik musik
Hur det bara river och sliter i min kropp

Hur mycket det bara river och sliter

Så mycket jag vill.

Och hur jag egentligen vet,
Att jag inte vågar lämna den här staden
För att när jag reser iväg,
Kommer jag aldrig vilja komma tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0