Akta rygg

Okej så jag tog på mig nya kläder som redan luktar svett av sommarvärmen
klev ut genom dörren och försökte, jag lovar, verkligen, försökte, gå ifrån allt som jagar och hinna ikapp nån sorts framtid eller iaf en liten stund av nu. 
Men mina steg har aldrig varit självsäkra, än mindre vetat hur det känns att gå i egna skor. 
För vänta alltså jag trodde att man behövde ju bara hålla huvudet högt, inte ha något i ryggen att hålla tillbaks.
Vart finns självkänslan? Vad är det ens? Har inte en jävla aning för den finns inte i mig. 
Och jag faller, jag har störtat svindlande långsamt rakt in i min egen storm. 
Jag måste ge tillbaka, its all a circle eller nåt 
men det finns inget kvar, 
och för första gången tvivlar jag på att bygga upp mig igen. 
Nästa gång jag kliver ut genom dörren tar jag bakgatan till mitt gömda sista hopp, 
syns kanske sen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0