Släck inte elden, är du snäll.

Jag är så mycket vid liv
Det river sönder inuti
Blir en spricka i rum och tid 
Vill ge hela mig och lite till
Till döden så jag äntligen får frid
 
Mina tankar går till dig 
Var dag och var kväll
Ibland skrämmer du mig 
 
Kliver rakt in i vardagen
Utan förvarning sådär
Genomborrande svårt
När du beter dig såhär
 
Så jag stapplar fram
Känns som jag vill stamma
Eller skrika till
Du spränger hål i mig 
Som är svåra att täppa till 
 
Vill visa konstellationerna 
Vi skapat med varandra
Ibland är jag stolt 
Och berättar för att jag vill
Men du är duktig på att 
Skapa skuggor när ljuset slår till
 
Jag borde älska dig 
För alla hinder du lagt
Som pussel utan verklighetskontakt
Kreativiteten i ditt sinne
Får mig att tappa andan 
Och jag kippar efter luft
 
Famlar efter armar 
Starkare än så 
Kanske man är mindre rädd
När kriget utkämpas
Av två. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0